העברת מסרים בהתנהלות בעלי תפקידים בארגונים
איך להעביר מסרים באופן ברור שיופנם ברמה גבוהה?
איך להעביר מסרים בדרך שלא תשתמע לשתי פנים?
כיצד תקלות בהעברת מסרים פוגעת בתפקודו של הארגון?
העברת מסרים למיתוג ושיווק החברה
הדיבור מהווה את אחת מהיכולות הבסיסיות שלנו, ומצטייר, לכאורה, כפעולה טכנית פשוטה. יחד עם זאת, העברת מסרים באמצעות הדיבור הינה מלאכה מאתגרת ומורכבת במיוחד, כשהדיבור משמש ככלי להעברת המסרים. לא לחינם ציינו חכמים את חשיבותה של השתיקה על ידי מכלול פתגמים כגון “חיים ומוות ביד הלשון” או “אמור מעט ועשה הרבה”, שכן היכולת לדבר מהווה כוח שבאמצעותו ניתן לבנות או להרוס, ומי שאינו יודע כיצד לדבר ומה לאמור מוטב שישתוק. העברת מסרים מאלצת את המדבר לקפל אל תוך המילים והמשפטים את כל מחשבותיו הפנימיות לכדי מסר גשמי, מוגבל ומצומצם. הדבר מוביל לעתים קרובות לחוסר תקשורת ואי הבנות בין אנשים, קושי הנובע מהעברת מסרים לקויהוממפת עולם שונה של זה שעומד מולך.
העברת מסרים משמשת כאמצעי מתווך לתקשורת בין אישית גם בעשייה הארגונית. הדבר נכון בנוגע לקבלת החלטות ותרגומן אל מדיניות הארגון והנחיות לפעולה, משא ומתן, הפעלת סמכות, פיקוח ובקרה, פתרון קונפליקטים וכיוצא בזה. מנהלים נוהגים להקדיש את מרבית זמנם אל פעילות תקשורתיות, וככל שהמנהל בכיר יותר כך עולה השימוש בכלי זה. עם זאת, מרבית התקלות בתפקודו של הארגון נובעות מתקלות בהעברת המסרים, כשאפקטיביות ניהולית תלויה באופן מכריע בכישוריהם של מנהלים להבניית מסרים נכונה. העברת מסרים לתקשורת בין אישית הינה מיומנות נרכשת שניתן ללמוד בסדנאות להעברת מסרים ובסדנאות לפיתוח מנהלים.