מה מהנה ומעורר השראה יותר מאשר סיפורים?
סיפור הינו מסורת עתיקת יומין שנים בכל תרבות ותפאורה אפשרית: ניתן היה לשמוע סיפורים מראש השבט סביב המדורה, או בין נשים אשר שטפו את הבגדים ליד הנהר או ליד הבאר בזמן שהאכילו את החיות ועוד. כיום, ניתן לראות שימוש באמנות הסיפור באוטובוס, ברכבת, בטלפון, ליד המיניבר ועמדת הקפה במשרד ובזמן ארוחות ערב רבות משתתפים. הסיפור הוא הדרך בה אנשים התחברו ושתפו את חייהם אחד עם השני מאז ימי בריאת העולם. במשך דורות רבים, קהילות רבות העבירו את הסיפורים שלהם מאב לבן כדרך לשמר את ההיסטוריה והתרבות שלהם, לתעד את ניסיונם, להמחיש את ערכיהם וליצור המשכיות.
ההתפתחות הטכנולוגית העצומה במהלך העשורים האחרונים הביאה לידי כך שאנחנו חיים בעולם בו אנחנו מסתמכים רבות על אמצעי הטכנולוגיה, בו הידע קיים בשפע לגבי כל נושא, עבור כמות עצומה של אנשים. אותה התפתחות טכנולוגית השפיעה עמוקות על אופן ההתנהלות של ארגונים וחברות רבות אשר עברו תהליכי מודרניזציה שכללו שינויים מבניים של הגדרת תפקידים מחדש והנהגת עקרונות דמוקרטים בארגון שהובילו לטשטוש הגבולות בין עבודה לבית.
בעסקים ובחיים האישיים, הטכנולוגיה הביאה לשינוי עצום בהתנהלות היומיומית, אך גם לתחושות של בידוד, ניכור וחוסר יכולת לקטלג את המסות העצומות של מידע נגיש. תחושות אלו הנובעות מהצורך הבסיסי בתקשורת בינאישית, הביאו לשימוש מחודש בסיפור סיפורים כדרך המספקת פשטות ובהירות לגבי כל תחום.
השימוש בסיפור הינה דרך ייחודית להעברת מסר באופן חווייתי ומהנה, במטרה להשפיע על צורת המחשבה של המאזין והאופן בו הוא פועל. המאזין יכול להיות בצומת דרכים בקריירה או בחייו האישיים, אך לאחר שיקשיב למספר, כיצד הוא גרם לדברים לקרות עבורו או איך הוא התמודד עם מצבים בעייתיים, יקבל המאזין תובנות לגבי מה שניתן לשנות ולבצע על מנת להשיג את אותן מטרות. אדם אחר המקשיב לסיפור, יכול לקבל השראה וכלים להתמודדות עם בעיה אישית מסויימת ולפתרונה.
בעולם הארגוני, סיפור הינו כלי יעיל לעידוד מנהיגות בקרב העובדים והמנהלים ולחיזוק התקשורת ביניהם ולבין הלקוחות והספקים שלהם ומסייע ליצירת תחושה של שיתוף ואחדות בין מגוון תפקידים, דבר המקל על תהליכי העבודה במיוחד כאשר החברה או הארגון נמצאים בתהליכים סבוכים ומורכבים של שינויים מבניים קיצוניים. בזה כוחו וייחודו של הסיפור בתרבות הארגונית.