בין אם אתה מעביר פרזנטציה, מנהל שיחת עובד מעביד או יוצא מגדרך כדי לשכנע לקוחות לקנות את המוצרים שלך, אחת הדרכים הבטוחות והנלמדות למשיכת תשומת הלב היא באמצעות סיפור. זהו כלי נפלא להמחשת והוכחת הנקודה שאתה מנסה להעביר, לא משנה אם המטרה היא שיווקית, חינוכית או פשוט הקניית מקור השראה.
בבניית כל סיפור טוב יש לקחת בחשבון מספר גורמים על מנת שהסיפור יתמוך בדברים שלך ולא יוציא דברים מהקשרם:
- סיפורים מעניינים
בבסיס כל סיפור טוב יש קונפליקט הבנוי מרצון ומעצור. זה הדבר היוצר התרחשות וזרימה ולא מטיל מתח.
- יסודות לסיפור טוב
הסיפור צריך לכלול דמויות מעניינות ולהכיל תפניות בלתי צפויות.
- בחר את השפה שלך
השתמש במילים אשר ייצרו תמונות ברורות בראשם של המאזינים שלך. לדוגמא, ההצהרה “אני עמדתי שם בפה פעור” יוצרת תמונה ספציפית וברורה בהשוואה להצהרה “הייתי מופתע”. טכניקות נוספות להעמקת החוויה הסיפורית כוללות שימוש בדימויים המחזקים את היכולת הויזואלית של המאזין לקלוט את המסר. בחר את המילים בקפידה והשתמש בהן על מנת לפלפל ולתמוך בסיפור שלך.
- הבחירה הסיפורית
התוכן של הסיפור צריך להיות קשור לנושא ההרצאה או למסר שאתה מנסה להעביר, אחרת אתה תסיט את תשומת הלב של המאזינים שלך מהנושא הכללי ובעקבות זאת היעילות של ההרצאה תתערער שכן חוסר הקשר עלול לגרום לבלבול בקרב המאזינים.
- בניית מתח בסיפור
קח את הזמן לשקול את הסדר הטוב ביותר לסיפור. הדרך הישירה ביותר היא לספר את הסיפור לפי סדר התרחשות האירועים. דרך אלטרנטיבית שכדאי לך לשקול היא לספר את הסיפור בתחילת ההרצאה, לעצור ברגע משמעותי של הסיפור ולדחות את סיפור הסוף לשלב מאוחר יותר של ההרצאה.
- תן לסיפור לדבר בעד עצמו
הסיפור צריך להיות ברור ומועבר בדרך שתבהיר למאזין את הרעיון שאתה מנסה להמחיש או את הנקודה שאתה מנסה להעביר.
- גודל מתאים
הסיפור צריך להיות באורך הנדרש כדי לספרו באופן הולם. סיפור ארוך מדי עלול לשעמם את המאזינים שלך עם יותר מדי פרטים. שמור על קצב מהיר מספיק של התרחשות האירועים על מנת לשמור על עניין בקרב המאזינים.
- הגשת סיפור
צור את התחושה שאתה רוצה לעורר בקרב המאזינים שלך באמצעות טון הקול, הבעות פנים, בחירה של מילים, שפת גוף ומהירות העברת הסיפור. למשל, אם אתה דן בנושא ביטחון עצמי, עליך לדבר בביטחון עצמי על מנת להעביר את התחושה.
סיפורים מספקים הקשר למידע המועבר במהלך ההרצאה או הנאום שלך. השימוש בסיפור ללא ספק, יעלה את עקומת הקשר אצל המאזינים. אנשים נהנים מסיפורים כי הם יכולים לדמיין את האירועים בהתרחשותם.