
האם משבר זו הזדמנות לצמיחה וקידום בעבודה?
עדיין, על אף השינויים מרחיקי הלכת בהשכלת נשים כיום וההוכחות החותכות בדבר יכולתן בניהול וקבלת החלטות, נשים נתפסות כמי שצריכות
עדיין, על אף השינויים מרחיקי הלכת בהשכלת נשים כיום וההוכחות החותכות בדבר יכולתן בניהול וקבלת החלטות, נשים נתפסות כמי שצריכות
קידום נשים בעבודה הינו נושא קרוב לליבי הן משום שאני אישה והן משום שבמסגרת 20 שנותיי כשכירה קודמתי וניהלתי בסביבה
אופטימסיט ופסימסט פגשו את הקורונה זוהי התחלה של סיפור דמיוני או מציאות? בטוח שאם הייתי שואלת את השאלה הזו לפני
בימים אלו של חוסר ודאות בעקבות משבר הקורונה, עלינו כמעסיקים וכבעלי עסק עצמאי חובה למצוא את המוטיבציה הפנימית והחיצונית, ולגייס
אנשים העובדים בקצב מואץ ביותר, כשמוטל עליהם להתמודד עם מטלות רבות וכשאינם יכולים להשפיע על סוג העבודה שהם עושים ועל
התפתחות הטכנולוגיה וחדירת רשתות חברתיות אפשרו שיתוף המוני ותזוזה של מערך הכוח בארגון. התפתחו צורות חדשות של תקשורת המדגישות ערכים
במסגרת האתגרים הבלתי פוסקים מולם מתמודדים חברות וארגונים מובילים בארץ ובעולם בולט ללא ספק הנושא של רווחת עובדים. ההשקעה המתמשכת
במדור צרכנות בעיתון ישראל היום, מתאריך 5.7 התפרסמה כתבה בשם “מי הבוס”. הכתבה עסקה בנושא שילוב של סטודנטים בעולם
ישראל היא מדינת סטארט-אפ שעשתה צעדים גדולים והיא מובילה עולמית בחברות הזנק (סקר ההיי-טק הישראלי, 2019), בהיי-טק (Green, 2018)
סטיב הוקינג השכיל להתבטא ואמר ש “אינטליגנציה היא היכולת להסתגל לשינויים”. ארגון שלא ילמד להבין את השינוים הרבים שעוברים עלינו
מכירים את המושג – multi tasking? האמירה הראשונה המתקשרת עם המושג היא –”לנשים יש את זה ” : להן יש
המודל של ששת הכובעים של ד”ר אדוארד דה בונו יכול להוות כלי יעיל לשיפור ומקסום יכולות המשאב האנושי בארגונים. הרעיון
בני האדם ניחנו במוח – כלי נפלא ואינטליגנטי המשמש בין היתר לקבלת החלטות. על אף שהאדם התפתח במהלך האבולוציה מבחינה
כשרון וידע מקצועי מול מיומנויות רכות. מיהו המנהל האידיאלי, ומה חשוב לפתח כדי להגיע לשם? השדרה הניהולית בארגון היא
היכולת לנהל לא קשורה להדפס שבתג החולצה, אתה או את יכולים לכתוב לעצמכם מאה פעמים אני מנהל מחלקה, אני סמנכ”ל,
אקרובאטיקה ניהולית זה שם המשחק! אלו מנהלים אתם? אלו מנהלים הייתם רוצים להיות? אילו עובדים יש לכם ואילו עובדים
מי הוא מנהל טוב ומה הוא הגורם המיוחד שהופך אותו לכזה? האם מנהל ריכוזי, שעושה הכל בעצמו, מבלי להאציל סמכויות,
מנהל יקר, אתה חכם ומוצלח, אתה יכול אף יותר! במהלך יום העבודה הרגיל מנהל צוות, מנהל מחלקה ובוודאי שמנהלים
מחפשים כלים לניהול נכון יותר? מחפשים הדרכה אישית לשיפור מיומנות ניהול הקשורות לאינטרקציה שלכם עם העובדים, עם ההתמודדות תחת
ההגדרה של תפקיד מפתח בחברה, אינה נובעת אך ורק מיכולתו של בעל התפקיד לנהל. ניהול צוות של עובדים היא אמנם
מהי מנהיגות? אנו שומעים רבות על חשיבות יכולת ההנהגה, אנו בהחלט יכולים לסמן לעצמנו אנשים שאנו מגדירים כמנהיגים, מי ששואף
התפקיד של המנהל הוא להנהיג את צוות העובדים שלו ולהוביל אותם למימוש והגשמת היעדים והמטרות הנדרשים להצלחת הארגון. בין אם
תרבות המתקיימת בארגון הינה תוצאה ישירה של תרבות הניהול של אותו ארגון. היא נקבעת, מונחלת ונאכפת על ידי הדרג הניהולי.
כולנו מנהלים : הנמלה החרוצה והעכביש הכל יודע מי יודע לנהל? השאלה האמיתית היא מי לא? כולנו, הן בארגונים
לא כל אחד יודע לקפל בגדים יפה – על זה כולם מסכימים. לא כל אחד יודע” לקפל” את המחשבות שלו
מהי הגישה הכדאית יותר? רבות דובר על סוגי מנהלים וגישות התנהגותיות עם עובדים, חוקרים רבים בחנו את הנושא. וישנם
“שנה שלמה הכשרתי אותו! מישהו מציע לו שקל וחצי יותר והוא עובר למקום אחר!!” כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה?
מדוע חשוב כל כך לשמר עובדים וותיקים? מהן העלויות הכרוכות בתחלופת העובדים? מהם השיקולים אשר גורמים לעובדים להתפטר ממקום עבודתם?
סחיבת עגלה עם גלגל תקול עשויה להביא למגוון תגובות מצד המוביל, בהתאם לאופיו ולדפוס חשיבתו. הטיפוס הראשון, יקלל, יתעצבן על
לחץ הינו ביטוי לתחושת מצוקה אישית. המצוקה עלולה להתרחש בשל קטליזטורים כגון אירועים חיצוניים או אירועים פנימיים דוגמת זכרונות ומחשבות
פיתוח מנהלים ועובדים פרודוקטיביים ומגויסים למטרות הארגון מיהו עובד טוב? איך נשפר את תפוקת העובדים בארגון? ומה הקשר בין
כל ארגון ועסק חייב מידי פעם לתת שירות חדש או לייצר מוצר חדש וזאת כדי להעצים את המותג וליצור קהלי
כאשר אנחנו מדברים על ניהול חדשנות בארגונים, הכוונה היא לחשיבה של מעבר להווה ולמתרחש כעת, ראייה למרחקים ארוכים ומחשבה על
להלן מאמר בנושא “מרכזי חדשנות”. לחץ לקריאת המאמר בקובץ PDF ד”ר רון דביר – מייסד חברת Innovation Ecology
חדשנות ארגונית יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים רבות: פיתוח מוצר או שירות חדש, מודל עסקי המציע ללקוחות חווית מותג חדשה,
לפעמים זאת לא שאלה של מה או מתי, זאת שאלה של איך! חשיבה יצירתית היא מוצר יסוד על מנת
פחד מקשיים היא התנהגות טבעית ואינסטינקטיבית המגינה עלינו מפני סיכונים וכישלונות. אולם, אותו פחד עצמו עשוי לשתק אותנו גם במקרים
היכולת לשמוע והכוח להישמע תרבות דיון אינה רק שם קוד הקובע כי יש לשמור על שקט בזמן שהאחר מדבר, ולנהוג
מנהלים ובכירים רבים מתקשים להסתגל לאחד הצדדים היותר פומביים של העבודה שלהם – עמידה מול קהל כדי למסור מידע כמו
ניהול כישורים, או בשמו המקובל talent management הוא דרך של המנהלים בארגון, לנהל ולהשתמש בכישוריהם של עובדים על מנת להוביל
במצבים חברתיים רבים מדי אנחנו כבר לא רגילים לפרגן, למרבה הצער, ומשום כך נחלש מעט שריר הפידבק החיובי שלנו, למרות
כמה פעמים ניהלתם מו״מ בחייכם בכלל ובעבודה בפרט? התשובה ברורה: כמספר הפעמים בהם נתקלתם בתגובה ״לא״. בנקודה זו בדיוק החל
– אז כמה זה עולה לי בסוף? – רק 350 ₪ בלבד לחודש – מה “בלבד”? זה המון כסף, לא
את המאמר שלפניכם אולי לא תבינו, אם תבינו, אולי לא תפנימו. לכן, אולי חבל על הזמן שלכם, וכדאי שתעברו למאמר
מי הוא המנהל הטוב באמת? האם אתה מנהל טוב? לא משנה אם אתה זוטר בצוות או בכיר, בתחילת דרכך
מהו ניהול יעיל? האם ניתן להעצים יכולות ניהוליות? לניהול יעיל בארגון יש השפעה קריטית על התפוקה. מספר תובנות על
עולים מדרגה – מנהיגות נרכשת בדרגים הבכירים אומרים לנו כי מנהיגים נולדים, ממש כמו יכולת ציור או כתיבה: או
פעילות גיבוש כחלק מאסטרטגיה ארגונית לפיתוח המשאב האנושי לאחר שעברו כמה שנים מסיפור המבול, החל הדור המאוחד שהלך וגדל
כיום, כמעט ולא תוכלו למצוא ארגון המאגד מס’ עובדים תחת קורת גג אחת, שלא מוציא את בעלי התפקידים השונים לפעילות
פעם אמר לי מנכ”ל שחברה גדולה שכשהוא קיבל את התפקיד הוא היה בטוח שהוא הגיע אל המנוחה והנחלה. אולם במבט
יכולת עבודת צוות ברמה גבוהה בין העובדים איננה פריבילגיה עבור מנהלים ובעלי עסקים. בעל האינטרס מספר אחת לעבודת צוות יעילה
תרגילי מוח ® Brain Gym בעבודה בעולם העסקי המודרני של המאה ה-21 נראה כי האתגר הניהולי הגדול ביותר הוא יצירת
קורסי העשרה לעצמאיים – מפתחי מיומנויות וכושר מנהיגות בעבודה קורסי העשרה מהווים חלק מההוויה של עובדים שכירים בארץ, וחלק
שמעון פרס אמר פעם שמי שלא חולם לא מצליח. האומנם? יצאנו לבדוק.. פילדמרשל ברנרד לו מונטגומרי היה גנרל בריטי
מדוע חשוב לעשות הערכת עובדים בחברה? הערכת עובדים הפכה לאחת מהפרקטיקות הניהוליות החשובות ביותר בהם משתמשים מנהלים כחלק משגרת העבודה.