כל העולם הוא ספר ולכל אחד יש סיפור משלו הנבנה ממכלול החוויות שחווה, מהמקומות בהם ביקר ומהאנשים אשר הכיר.
בנוסף לסיפורים אישיים, ישנם לא מעט סיפורים עסקיים, כגון סיפורי הצלחה ואף כישלון של חברות וארגונים. הסיפור בעולם הארגוני יכול ליצור סיפורי חיים גדולים מהחיים עצמם ובכך לתת השראה וחזון למספר ושומעיו.
משימת הניהול בעולם הארגוני של היום במיוחד, אינה קלה. לא משנה איך מנהל נתפס כיום בעיני העובדים שלו, עליו למעשה להיתפס בעיניהם כמנהיג, כמוביל דרך, וכמודל לחיקוי. הדבר נעשה באמצעות גישה ישירה ואישית לעובדים וזאת בשביל להימנע ממצבים כגון שחיקת עובדים, תפוקת עבודה נמוכה ומורל נמוך – את כל זאת ניתן למזער בזכות השימוש בכלי הסיפורי.
הסיפור ככלי ניהולי בראש ובראשונה הינו כלי להעברת מסר אשר מטרת הקצה שלו היא להניע לפעולה, בין אם מדובר בלעורר השראה בקרב העובדים, ליצור אחדות ולכידות בין כלל הנפשות הפועלות בעסק באמצעות החדרת המשמעות של עבודת צוות, ו/או לטפח את התקשורת בתוך הארגון ומחוצה לו, כלפי לקוחות וספקים.
במידה והתבצעו שינויים ארגוניים, חשוב לעשות סדנאות פיתוח מנהלים וללמוד איך באמצעות הסיפור יוכל המנהל להרגיע את הנפשות הסוערות ולספק עבורן משמעות ואת האופן בו הוא רואה את שגשוג העסק עקב השינויים הללו. בנוסף לכך, הסיפור הינו כלי מצויין לפיתוח מנהיגות בקרב העובדים ולהנעתם לכדי פעולה ויוזמה.
לסיפור שימושים רבים נוספים כגון: פיתוח מנהיגות, הקניית יכולת עמידה מול קהל, סיוע למתן משמעות לתהליכים בארגון, כלי ליישוב סכסוכים וניהול קונפליקטים, התרת ספקות והעברת מסרים בעייתיים בעת משבר, ניהול ידע ארגוני, סיוע בהטמעת תהליכי למידה בארגון.
הסיפור ככלי עוצמתי עבור העובדים בארגון
הכדאיות של הקניית מיומנות הסיפור לעובדים הינה משמעותית במגוון תחומים, בעיקר בכל הנוגע להתנהלות עם לקוחות, שכן הסיפור מהווה כלי עוצמתי במיוחד. בתחום הפרסום אפשר ללוות בניית מותג ואסטרטגיה שיווקית באמצעות מסרים סיפוריים פשוטים להגברת המכירות. יתרה מכך, העובדים בארגון יכולים לעורר את אותה השראה שסיפק המנהל בעקבות השימוש הכלי הנארטיבי ועל ידי כך לחזק את חוויית הקנייה אצל הלקוח.