אמנות הסיפור הינה דרך ייחודית להעברת מסר באופן חווייתי למאזין, במטרה לעורר השראה, לפתח את הדמיון ולהניע לפעולה. אין זה מפתיע כי אנשים רבים שואבים השראה וחזון מסיפורי ההצלחה של אנשי עסקים ובעלי הון, אשר באמצעות הסיפור מעניקים מניסיונם העסקי והאישי טיפים חשובים ודרכים להתמודדות עם אתגרים ומכשולים. המסר המרכזי בסיפורים של כולם הוא גיבוש מטרה מסויימת ואמונה בהגשמתה לכל אורך הדרך.
סיפוריהם של אנשי עסקים מתרכזים בתהליך שעברו ומתארים את התלאות והכשלונות אשר חוו בדרך להצלחה. סיפורי ההצלחה הייחודיים שלהם בונים אמינות ואמון אצל הלקוחות אשר חשו בנוח לקבל את השירות או לרכוש את המוצר אשר הם הציעו. אותם לקוחות אף העבירו את הסיפור הלאה בדרך של מפה לאוזן, ומשכו אל אותם אנשי עסקים עוד ועוד לקוחות אשר הוסיפו ותרמו לסיפור ההצלחה שלהם.
סיפורים כאסטרטגיית מכירות
היכולת של הסיפור לעורר השראה ולהשפיע על האופן בו אנשים חושבים, הופכת את אמנות הסיפור לכלי עוצמתי במיוחד למקסום אחוזי המכירות של מוצרים ושירותים. כמי שעובדים עם מגוון עצום של אנשים, על אנשי המכירות להיות גמישים ובעלי דמיון מפותח על מנת להתאים את הסיפור עבור כל לקוח ולקוח, בהתאם למצב מולו הם מתמודדים. הבחירה הסיפורית המותאמת לסוגי לקוחות וצרכיהם, היא דרך מצויינת להקטנת התנגדויות בתהליך המכירה.
סיפור טוב מתאר אדם הנמצא באותה סיטואציה כגון זו של הלקוח הפוטנציאלי, אשר ביצע את הצעד המשמעותי ורכש מהמוצרים או השירותים שהעסק מציע וכיום הוא מפיק מכך רווח ויתרון רב. באמצעות הסיפור, הלקוח מקבל שיקוף לתחושותיו ומצבו. הסיפור משכנע את הלקוח כי בזכות רכישת המוצרים או השירותים שלו, כל בעיה מולה הוא מתמודד באותו רגע הינה ברת פתרון, כפי שהוכח בעבר אצל לקוחות אחרים.
מילה לא מוכרת ולא קונה אם היא לא מוסרת חוויה. חוויות עוברות באמצעות החושים. סיפור טוב המעביר חוויה מוביל למכירה. נקודה.
אם נדמה כי השיטות הסיפוריות, במיוחד בתחום המכירות הנלמד בסדנת מכירות, נעשות ללא מאמץ ניכר אלא מתוך אינטואיציה, טעות בדבר. השימוש באמנות הסיפור בתכנית השיווקית של העסק נובע מתוך היעדים שלו לגבי הלקוחות הפוטנציאלים וכמות המכירות אותם העסק שואף להשיג ולשם כך, ישתמשו אנשי העסקים בסיפורי מכירה מוצלחים המבטאים את אותם יעדים.