טלפון: 052-8214167    |   מייל:  info@orsipur.co.il
אורה ברוך הדרכות
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
אורה ברוך הדרכות
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
שימוש נרטיב בניהול

שימוש נרטיב בניהול

30 ביוני 2015 22:15 סגור לתגובות על שימוש נרטיב בניהול zafi

מהו נרטיב, ומדוע הוא אמצעי כל כך יעיל לניתוח סיטואציות ולשדרוג יכולות הניהול בארגון?‏

 

הנה ריענון זיכרון קצר מימים עברו, למי שקרא את פיטר-פן, וגם למי שלא: אגדות הילדות וסיפורי המשל יוצרים עניין רב אצל ילדים. יתרונם הנלווה הוא באפשרם מבט שונה ומפוכח על מהלכים, תהליכים, דרכי תקשורת  והתנהלות של טיפוסים שונים בעולמנו. הם מספקים לקחים ונקודות למחשבה שניתן להשליך מהדמיון למציאות. ככל שילדים מתבגרים די נזנח לו אלמנט הסיפור הנפוץ כל כך וחוצה התרבויות, עד שכמבוגרים שוקעים להם אנשים בטרדות היום-יום של העולם האמיתי. הסיפור נשאר נחלת דור הילדים החדש.

הנרטיב הוא בעצם אומנות הסיפור. ברמה הבסיסית, טכניקת הסיפור, היא טכניקה הנדרשת רבות בניהול ובעולם העסקים. היא מתרגלת את התקשורת ברמה הוויזואלית והוורבאלית. העמידה מול אנשים, גיוס שפת הגוף כסיוע למלל לשם העברת המסר, אינטונציה (הנגנה) ושטף הדיבור, בחירת המילים, תמהיל של אלמנטים שונים והמינון הנכון שלהם: המהות – המוטיב המרכזי, הומור, הסברים, דוגמאות, דימויים ומטאפורות ועוד. כל אלה הם כלים חשובים בתקשורת בינאישית, בהעברת מסרים, בגיוס העובדים למטרות הארגון, בניהול משברים, בהתמודדות עם התנגדויות, ובכישורי ניהול רבים אחרים.

מלבד תרגול פעולת הסיפור, קיימת התועלת שביצירת התכנים הסיפוריים. הנרטיב מאפשר מבט חיצוני על הדברים. זה מפחית את המעורבות האישית. שכן יש בנו עכבות מובנות ומידה של אנטגוניזם בלתי מודע, לנתח התנהלות, בעיקר מוטעית, של עצמינו. זהו כלי ששופך אור אחר, היוצר עניין וגירוי לדון בדברים, תוך הסרת אותן עכבות. בשלב מתקדם יותר, ניתן להתייחס לסיטואציות אמיתיות. כאלה שקרו, וכאלה שעשויות לקרות, וזו ההזדמנות לשפר מוכנות ולקדם את פניהן בצורה מושכלת יותר. הנרטיב מאפשר דיון שונה מהמקובל, מעיר מרכיבים רדומים, רגשיים, שבדיון “הקונבציונאלי”, השכלתני, אנו מדחיקים. שימוש בסימולציות, אם מהשטח ואם מטאפוריות, הוא אמצעי איכותי ביותר לניתוח ולייעול של התנהלות אנושית.

כדוגמה להדגשה של ערך מתוך נרטיב, ניתן להשתמש בסיפור של שני ישראלים, בתחילת שנות החמישים, שהחליטו לייצר קפה נמס. הרעיון והטכניקה היו חדשים יחסית בעולם כולו. לכאורה לא היה קהל יעד בארץ. אנשים היו טרודים בקליטה, בהקמת מדינה, בצנע כלכלי, בביטחון לאומי רעוע. ואם כבר קפה – אז שחור! אבל השניים היו נחושים. והשאר היסטוריה. ההיסטוריה של קפה נמס עלית. מובן שסיפור כזה בסדנא יציג את היסודות הדרמטיים לצד ההיבטים העסקיים. כמו הגיית הרעיון, פיתוח, ניהול עסקי, שיווק ועוד. בין היתר ניתן להנגיש פה למתרגלים שני ערכים עיקריים: זהות (של הוגי הרעיון, כמו גם של המותג, שהפך להיות כמעט אבן דרך בתולדות המדינה), וחזון.

 

« הקודם
הבא »
  • פיתוח מנהלים
    • סדנת מנהיגות
    • קפסולת המנהיגות
    • אומנות הניהול
    • חדר כושר לניהול
    • המנהל כחדשן
    • ניהול קונפליקטים
    • ניהול משא ומתן
    • פיתוח צוות
    • שימוש בנרטיב בניהול
  • סדנת מכירות
    • מכירה טלפונית
    • מכירות שטח
    • סדנת שימור לקוחות
    • התנהגות ממוקדת לקוח
    • העברת מסרים
    • שימוש בסיפורים במכירות
  • סדנאות גיבוש
    • סדנאות גיבוש צוות
    • גיבוש למגזר הרפואי
    • גיבוש לעורכי דין
    • פעילות גיבוש
  • פרזנטציה
    • פרזנטציה לסטארט אפ
    • פרזנטציה במכירות
    • פרזנטציה מול מצלמה
    • סדנאות פרזנטציה בלשכת המסחר
    • פרזנטציה לעורכי דין
    • פרזנטציה + סרטון שווקי
    • כל פרזנטציה היא הצגה
  • סדנאות למשרד החינוך
    • מסיפור להצגה
    • כל העולם במה
    • אומנות הסיפור
  • הרצאות
    • הרצאת רושם ראשוני
    • הרצאת חשיבות התדמית
    • הרצאת שפת הגוף
    • הרצאה בסגנונות שיווק
    • הרצאה-מילה, תנועה וקול
  • הדרכה אישית
    • אימון אישי להצלחה עסקית
    • בניית פרזנטציות
    • הכנת הרצאות
    • ראיונות עבודה
    • הכנה למכרזים
    • פחד במה
    • הופעה בתקשורת
  • תיאטרון סיפור
    • ערבי מספרי סיפורים
    • טיולים מספרים
    • סרטונים ממופעים
    • תיאטרון בית פרנקפורט
    • תיאטרון נועם בן אז”ר
    • תיאטרון פלייבק
    • תיאטרון תנועה-אנסמבל עיתים
    • תיאטרון דרממיה
    • במת מייצג

לשיחת ייעוץ חינם, התקשרו
052-8214167 או השאירו
פרטים ואחזור בהקדם:

[חזרה]
Share Buttons
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
אודות
אורה ברוך הדרכות החל בשנת 2005 בפיתוח ובבניית סדנאות השמות דגש על למידה אפקטיבית מגוונת וחווייתית. חבילות ההדרכה וההטמעה שאנו מציעים נתפרות בקפידה והן תוצאה של ניתוח וזיהוי צרכי הארגון, והבניית פתרון לשיפור הביצועים כולל יישום וליווי.
מאמרים אחרונים
  • האם משבר זו הזדמנות לצמיחה וקידום בעבודה?
  • מתלבטת אם להתקדם בעבודה? הכתבה הזו בשבילך
  • עשרת הדברות להעברת מסרים במדיה הדיגיטלית
  • !Career Waze must be Wise
  • מה קורה כשאופטימסט ופסמיסט פוגשים את הקורונה?
יצירת קשר
צרו עימנו קשר לכל שאלה ולקבלת ייעוץ ראשוני חינם...
טל: 052-8214167
מייל: info@orsipur.co.il
© כל הזכויות שמורות לאור סיפור | טלפון: 052-8214167   |   מייל: info@orsipur.co.il   |   קידום אתרים: Tzafi@zran