טלפון: 052-8214167    |   מייל:  info@orsipur.co.il
אורה ברוך הדרכות
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
אורה ברוך הדרכות
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
התנהגות ארגונית

התנהגות ארגונית

30 ביוני 2015 21:55 סגור לתגובות על התנהגות ארגונית zafi

כולנו מנהלים : הנמלה החרוצה והעכביש הכל יודע

 

מי יודע לנהל? השאלה האמיתית היא מי לא? כולנו, הן בארגונים והן בחיי היום יום עוסקים בניהול, האצלת סמכויות, וכמובן, התנהגות ארגונית ברמות השונות. אך מה קורה כאשר המבנה הארגוני בנוי כל כולו ממנהלים?

 המעשה בנמלה החרוצה והעכביש הכל יודע

מעשה בנמלה חרוצה ועליזה, שנהגה לעשות עבודתה נאמנה , כל היום הייתה מתרוצצת עם חבריה שוקדת על בנית הקן דואגת למזון ולמחרת חוזר חלילה. יום אחד קם העכביש( מנהל משאבי האנוש) ואמר: אנו צריכים לתכן קיצוצים במחלקת כוח האדם לקראת עונת החגים, אמר וכך עשה והוריד כחמישים אחוז מעובדי הקן, למחרת קם היתוש (היועץ הארגוני )וטען: אנחנו חייבים לתגבר את העובדים שלנו, בואו נביא יועץ ארגוני ונשלח 30 אחוז מהם לקורס תקשורת ושירות לקוחות. כך היה. בינתיים הנמלה העליזה והחרוצה המשיכה לעבוד כבעבר. כעבור כמה שבועות, התעורר הזבוב (מנהל החשבונות) ואמר שיש לקצץ בבונוסים משכרה של הנמלה, לא יתכן שנספוג עלויות במקומות בהן עובד עושה את המוטל עליו. אין צורך בשום בונוס, טען בקול גדול, ותוך כדי דיבור נגס בבונוסים והתגמולים של הנמלה החרוצה שלנו. הנמלה החרוצה המשיכה לעבוד בעליזות עם עוד גזירה ועוד גזירה ועוד מנהל חדש שקם והציע ייעול תהליכים חדש כחלק מהשיפור בתהליכים ושינוי בהתנהלות והתנהגות ארגוניתחדשה בעסק.

 סוף מעשה והתחלתו של אחר…

אחרי כל הגזירות הללו, הנמלה החרוצה כבר לא עבדה בעליזות כבעבר, התפוקה שלה ירדה היא הרבתה לשבת בפינה ולנשנש, ללכת הביתה מוקדם ולהגיע מעט אחרי השעה היעודה, עד שיום אחד גילו המנהלים שלנו, שהפכו לחלק ניכר בחברה שהתפוקה ירדה פלאים, המכירות ירדו, שביעות רצון הלקוחות והסקרים מצביעים לרעתם ו….היכן הנמלה החרוצה והעליזה?

קיימים לא מעט ארגונים שעסוקים בייעול ופחות במחשבה על “הנמלים” שלהן ושימת דגש על עליזותן, במקום  לעסוק בניתוח התנהגות ארגונית  הם מפנים משאבים ומתעסקים רק בפן הכלכלי שלו והרצון להרוויח?

 חלוקת תפקידים יעילה

ישנה חשיבות רבה בהבנת סוגי ההירארכיות  הניהוליות השונות. ארגון המתייחס לשביעות רצון הנמלים או במקרה שלנו העובדים הוא ארגון המתנהל ביעילות אמיתית, למרות שלעיתים, נראית הפעולה כהוצאה. עובד מרוצה= עובד יעיל ואיכותי לאורך זמן. התייעלות לצורך קיצוצים ונגיסה דווקא בתקציבי רווחת העובדים, תגרום בהכרח לאיבוד “נמלים” יעילות וירידה בתפוקה וברווחים.

 התנהגות ארגונית, תוך חשיבה עתידית היא המתכון להצלחה של ארגונים מוצלחים ולרווחיות. שימו לב להבדלים בארגונים שנחשבו למוצלחים בעבר וכעת נמצאים בירידת רווחים ונפילת מניות. השקעה בעובד ודאגה לרווחתו מוכיחה את עצמה על פני השטח ובאה לידי ביטוי במאזנים הכלכליים במיוחד.

 

« הקודם
הבא »
  • פיתוח מנהלים
    • סדנת מנהיגות
    • קפסולת המנהיגות
    • אומנות הניהול
    • חדר כושר לניהול
    • המנהל כחדשן
    • ניהול קונפליקטים
    • ניהול משא ומתן
    • פיתוח צוות
    • שימוש בנרטיב בניהול
  • סדנת מכירות
    • מכירה טלפונית
    • מכירות שטח
    • סדנת שימור לקוחות
    • התנהגות ממוקדת לקוח
    • העברת מסרים
    • שימוש בסיפורים במכירות
  • סדנאות גיבוש
    • סדנאות גיבוש צוות
    • גיבוש למגזר הרפואי
    • גיבוש לעורכי דין
    • פעילות גיבוש
  • פרזנטציה
    • פרזנטציה לסטארט אפ
    • פרזנטציה במכירות
    • פרזנטציה מול מצלמה
    • סדנאות פרזנטציה בלשכת המסחר
    • פרזנטציה לעורכי דין
    • פרזנטציה + סרטון שווקי
    • כל פרזנטציה היא הצגה
  • סדנאות למשרד החינוך
    • מסיפור להצגה
    • כל העולם במה
    • אומנות הסיפור
  • הרצאות
    • הרצאת רושם ראשוני
    • הרצאת חשיבות התדמית
    • הרצאת שפת הגוף
    • הרצאה בסגנונות שיווק
    • הרצאה-מילה, תנועה וקול
  • הדרכה אישית
    • אימון אישי להצלחה עסקית
    • בניית פרזנטציות
    • בניית הרצאות
    • ראיונות עבודה
    • הכנה למכרזים
    • פחד במה
    • הופעה בתקשורת
  • תיאטרון סיפור
    • ערבי מספרי סיפורים
    • טיולים מספרים
    • סרטונים ממופעים
    • תיאטרון בית פרנקפורט
    • תיאטרון נועם בן אז”ר
    • תיאטרון פלייבק
    • תיאטרון תנועה-אנסמבל עיתים
    • תיאטרון דרממיה
    • במת מייצג

לשיחת ייעוץ חינם, התקשרו
052-8214167 או השאירו
פרטים ואחזור בהקדם:

[חזרה]
Share Buttons
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
אודות
אורה ברוך הדרכות החל בשנת 2005 בפיתוח ובבניית סדנאות השמות דגש על למידה אפקטיבית מגוונת וחווייתית. חבילות ההדרכה וההטמעה שאנו מציעים נתפרות בקפידה והן תוצאה של ניתוח וזיהוי צרכי הארגון, והבניית פתרון לשיפור הביצועים כולל יישום וליווי.
מאמרים אחרונים
  • האם משבר זו הזדמנות לצמיחה וקידום בעבודה?
  • מתלבטת אם להתקדם בעבודה? הכתבה הזו בשבילך
  • עשרת הדברות להעברת מסרים במדיה הדיגיטלית
  • !Career Waze must be Wise
  • מה קורה כשאופטימסט ופסמיסט פוגשים את הקורונה?
יצירת קשר
צרו עימנו קשר לכל שאלה ולקבלת ייעוץ ראשוני חינם...
טל: 052-8214167
מייל: info@orsipur.co.il
© כל הזכויות שמורות לאור סיפור | טלפון: 052-8214167   |   מייל: info@orsipur.co.il   |   קידום אתרים: Tzafi@zran