פעילות גיבוש כחלק מאסטרטגיה ארגונית לפיתוח המשאב האנושי
לאחר שעברו כמה שנים מסיפור המבול, החל הדור המאוחד שהלך וגדל בעיר בבל לבנות מגדל, ראש המגדל יועד כידוע להסתיים בשמיים, , אך ה’ בלבל את שפת הדור מאוחד וברא 70 שפות, כך שכאשר אחד ביקש פטיש, השני חשב שהוא מקלל אותו, והשלישי הביא מסמר כשהרביעי ביקש מסור. מאז אנחנו בעלי שפות שונות ונטולי אחדות. השפה היא הכוח המאחד, התקשורת בונה.
האם אתה בטוח שהעובדים שלך מדברים באותה השפה?
האם אתה בטוח שברגע שלאחד מפריע משהו, השני יודע את זה ומקשיב לו?
האם כולם בחברה יודעים כיצד לסייע אחד לשני, הן בין הדרגים השונים ובצוותים עצמם?
היכולת לדבר, היכולת לתקשר, היכולת להסביר בצורה שתהיה מובנת לשני והיכולת של השני באמת להבין, להכיל קשורה לחלוטין לסוג הקשר הקיים בין כולם.
אחת הדרכים המשמעותיות ביותר לחיזוק הקשרים בחברה, במוסד או בארגון היא על ידי פעילות גיבוש. באמצעות פעילויות גיבוש הן העובדים והן ההנהלה משתתפים בפעילות גיבוש שמטרתה להכיר אחד את השני ולקבל תובנות חדשות, הם זוכים לקבל כלים משמעותיים שלא יסייעו להם רק באותם הפעילויות, אלא שילוו אותם הלאה למקום הפעילות האמיתית – העבודה.
במטלות היומיומיות של העבודה כרוך לחץ רב, אנשים נוטים להתמכר ללחץ, ולשכוח ליצור קשרים ברמה הבסיסית, להבין אחד את השני וללמוד לדבר באותה השפה, באמצעות פעילות גיבוש המותאמות לצרכים החברה או הארגון, יוכלו המשתתפים להכיר אחד השני טוב יותר וללמוד לתקשר טוב יותר.
עובדים בכל ארגון או חברה יכולים לתת יותר!
בעולם שבו כל ספקית שירות מבטיחה לתת יותר, גם ההנהלה יכול לתת יותר. באמצעות השקעה בצוות העובדים ניתן ליהנות מהגברת תפוקה, ייעול תהליכים, הגברת מוטיבציה בקרב כל בעלי התפקידים, החל מהמזכירה ועד לצוות ההנהלה הבכיר.
אינטראקציה בין עובדים היא הכלי המשמעותי ביותר לייעול המוסד, הארגון או החברה, התאמה אישית של פעילות גיבוש לעסק ולאופי העובדים תשפר באורח משמעותי את האינטראקציה בין העובדים, ומתוך כך תפוקת העסק תגדל- זוהי משמעות תקשורת דו כיוונית בונה במיטבה.