טלפון: 052-8214167    |   מייל:  info@orsipur.co.il
אורה ברוך הדרכות
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
אורה ברוך הדרכות
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
שימור עובדים – מדוע חשוב כל כך?

שימור עובדים – מדוע חשוב כל כך?

30 ביוני 2015 21:35 סגור לתגובות על שימור עובדים – מדוע חשוב כל כך? zafi

מדוע חשוב כל כך לשמר עובדים וותיקים?

מהן העלויות הכרוכות בתחלופת העובדים?

מהם השיקולים אשר גורמים לעובדים להתפטר ממקום עבודתם?

מהם הכלים לשימור הנכס החשוב ביותר בחברה- המשאב האנושי?

עד לפני כעשור נשענה מערכת היחסים שבין הארגונים השונים לבין העובדים על מעין בכורה ארגונית, וקבלת ההחלטה הנוגעת להעסקתו של העובד נעשתה מתוך מאגר גדול של מועמדים פוטנציאלים. מחפשי עבודה נהגו “לחזר” אחר הארגונים.

עם זאת, בשנים האחרונות חלו שינויים הדרגתיים בהלך הרוח, כשהדבר בא לידי ביטוי בעלייה במגמת הביקוש לעובדי ידע מתוחכמים, בעיקר בחברות טכנולוגיות. אם בעבר נדרש העובד להוכיח שהוא אכן ראוי לעבוד באותו הארגון הספציפי, הרי שכיום נאלצים הארגונים להשקיע במיתוג עצמם כמקום עבודה ש”נפלא לעבוד בו”. ואולם, במקביל לשינויים הללו ובניגוד מוחלט לזמנים בהם נהגו העובדים להיוותר במשרתם הקבועה למשך שנים רבות, חלה ירידה משמעותית בנאמנותם של העובדים וביכולת לשמרם בארגון לאורך זמן. בנסיבות שנוצרו הפך שימור עובדים לעניין קריטי עבור הארגונים כשתחלופת עובדים גבוהה עלולה להסב נזק משמעותי לרווחי החברות בטווח הארוך.

שימור עובדים בארגון מהווה, כאמור, עניין קריטי מהסיבה שעלות תחלופת עובד גבוהה לאין שיעור מעלות ההשקעה בעובד המועסק בארגון ומתפקד באופן ממוצע. הערכת העלות של תחלופת עובד מורכבת מעלות תהליך הגיוס ועלות תהליך קליטת העובד חדש במקום העבודה, בתוספת עלות הכשרתו ועלות הפרודוקטיביות הנמוכה עד להגעתו אל רמת ההתמקצעות הנדרשת. תחשיבים נוספים כוללים את עלות התשומות הנדרשות מעבר לתשומות הסטנדרטיות המוענקות לעובד הוותיק ועלות פרישתו של עובד אשר עזב את המערכת.

ניתן למנות מגוון רחב של סיבות המניעות עובדים להתפטר ממקום עבודתם, אך מחקרים שנעשו בתחום מצביעים על כך שבשיעור לא מבוטל מהמקרים, עזיבת העובדים נובעת ממערכת יחסים לקויה מול מנהלם הישיר. הדבר מוביל את העובדים להתרכזות בשאלות המתייחסות לתמורה שהם מקבלים בעד תרומתם ומחויבותם לחברה. מנגד מצביעים המחקרים שמערכת יחסים טובה בין ההנהלה לצוות העובדים, ותחושת הסיפוק וההערכה מצד הממונים עליו מגבירה את תחושת השייכות של העובד לחברה ומהווה סיבה מכרעת להישארות בארגון, גם במצבים בהם מזהים העובדים חלופות העסקה אטרקטיביות יותר.

סוגיית שימור העובדים דורשת התמודדות בשתי אוריינטציות שהאחת היא פרו אקטיבית ומתייחסת אל הניהול היומיומי השוטף של העובדים, בעוד שהגישה האחרת נוגעת למערך הפעולות שאותן מומלץ ליישם במצבים בהם מזוהים סממני נטישה של עובד שאותו מעוניינים לשמר. הנחת הבסיס היא שגובה המשכורת מהווה תנאי משמעותי, להישארותם של העובדים בחברה, אך יחד עם זאת מידת המחויבות כלפי הארגון מונעת מתוך הסיפוק והערך המלווה את עשייתם. 

 

« הקודם
הבא »
  • פיתוח מנהלים
    • סדנת מנהיגות
    • קפסולת המנהיגות
    • אומנות הניהול
    • חדר כושר לניהול
    • המנהל כחדשן
    • ניהול קונפליקטים
    • ניהול משא ומתן
    • פיתוח צוות
    • שימוש בנרטיב בניהול
  • סדנת מכירות
    • מכירה טלפונית
    • מכירות שטח
    • סדנת שימור לקוחות
    • התנהגות ממוקדת לקוח
    • העברת מסרים
    • שימוש בסיפורים במכירות
  • סדנאות גיבוש
    • סדנאות גיבוש צוות
    • גיבוש למגזר הרפואי
    • גיבוש לעורכי דין
    • פעילות גיבוש
  • פרזנטציה
    • פרזנטציה לסטארט אפ
    • פרזנטציה במכירות
    • פרזנטציה מול מצלמה
    • סדנאות פרזנטציה בלשכת המסחר
    • פרזנטציה לעורכי דין
    • פרזנטציה + סרטון שווקי
    • כל פרזנטציה היא הצגה
  • סדנאות למשרד החינוך
    • מסיפור להצגה
    • כל העולם במה
    • אומנות הסיפור
  • הרצאות
    • הרצאת רושם ראשוני
    • הרצאת חשיבות התדמית
    • הרצאת שפת הגוף
    • הרצאה בסגנונות שיווק
    • הרצאה-מילה, תנועה וקול
  • הדרכה אישית
    • אימון אישי להצלחה עסקית
    • בניית פרזנטציות
    • בניית הרצאות
    • ראיונות עבודה
    • הכנה למכרזים
    • פחד במה
    • הופעה בתקשורת
  • תיאטרון סיפור
    • ערבי מספרי סיפורים
    • טיולים מספרים
    • סרטונים ממופעים
    • תיאטרון בית פרנקפורט
    • תיאטרון נועם בן אז”ר
    • תיאטרון פלייבק
    • תיאטרון תנועה-אנסמבל עיתים
    • תיאטרון דרממיה
    • במת מייצג

לשיחת ייעוץ חינם, התקשרו
052-8214167 או השאירו
פרטים ואחזור בהקדם:

[חזרה]
Share Buttons
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
אודות
אורה ברוך הדרכות החל בשנת 2005 בפיתוח ובבניית סדנאות השמות דגש על למידה אפקטיבית מגוונת וחווייתית. חבילות ההדרכה וההטמעה שאנו מציעים נתפרות בקפידה והן תוצאה של ניתוח וזיהוי צרכי הארגון, והבניית פתרון לשיפור הביצועים כולל יישום וליווי.
מאמרים אחרונים
  • האם משבר זו הזדמנות לצמיחה וקידום בעבודה?
  • מתלבטת אם להתקדם בעבודה? הכתבה הזו בשבילך
  • עשרת הדברות להעברת מסרים במדיה הדיגיטלית
  • !Career Waze must be Wise
  • מה קורה כשאופטימסט ופסמיסט פוגשים את הקורונה?
יצירת קשר
צרו עימנו קשר לכל שאלה ולקבלת ייעוץ ראשוני חינם...
טל: 052-8214167
מייל: info@orsipur.co.il
© כל הזכויות שמורות לאור סיפור | טלפון: 052-8214167   |   מייל: info@orsipur.co.il   |   קידום אתרים: Tzafi@zran