טלפון: 052-8214167    |   מייל:  info@orsipur.co.il
אורה ברוך הדרכות
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
אורה ברוך הדרכות
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
כללי פרזנטציה מנצחת

כללי פרזנטציה מנצחת

5 באוגוסט 2016 22:15 אין תגובות zafi

פרזנטציה הינה העברת מסרים והצגתם בצורה משכנעת

 

להלן מספר כללים לבניית פרזנטציה עסקית ואישית:

  •    התחל בהצגה עצמית קצרה,  אך הקפד לא להיסחף ל”חיים שכאלה”. 
     
  •    מסגר מראש את הפרזנטציה, כך ידע הקהל למה לצפות ואתה במקביל תיצור תחושה של סדר וארגון הנחוצים גם לך כמעביר הפרזנטציה. 
     
  •    בנה פתיח עוצמתי על מנת לבסס רושם ראשוני דבר שיכול להוות יתרון משמעותי להמשך הפרזנטציה. הפתיח יכול להיות דוגמת המחשה, סיפור רלוונטי, בדיחה שתוביל להמשך הדברים או אפילו teaser על מנת להעלות מיידית את עקומת הקשב. ישנם פרזנטורים שיבחרו ליידע את קהל השומעים בעובדות רלבנטיות פחות מוכרות לציבור ובכך יסקרנו את קהל היעד לשמוע דברים נוספים. במילים אחרות, הפתיח עוזר לך “להרוויח” את מקומך כפרזנטור.  
     
  •   מומלץ להשאיר את השימוש במצגות לחלק מתקדם יותר של הפרזנטציה, היות ובניית אמון תקשורתי בינך לבין קהל השומעים הינה בעלת חשיבות מכרעת   בשלב זה. 
     
  •   כל פרזנטציה צריכה לכלול מספר הדגשים. רצוי שיהיו שניים או שלושה ולא יותר על מנת לא להעמיס על קהל השומעים ולהשיג תוצאה הפוכה לזו הרצויה. כל הדגש הוא משפט מפתח ומשפטים תומכים המבססים אותו. במובן זה כל פרזנטציה משולה ליצירה מוסיקאלית המתחלקת ל”ביטים” (מקטעים) כאשר לכל ביט יש כוונה ופעולה אחרת שאתה כפרזנטור בא לעשות על השומע. ככל שיהיו לך כוונות שונות כך יגדל הגיוון של המסרים שאתה מעביר ויקל על השומע. דוגמאות לכוונות משתנות יכולות להיות: אני בא ליידע אותך, אני בא לרתק אותך, אני בא להסתודד איתך, אני בא ללמד אותך, אני בא להצחיק אותך וכדומה. כך יתאפשר לך להפתיע, לגוון ולחדש העומדים בבסיס כל פרזנטציה מנצחת. 
     
  •     בסיום הפרזנטציה ערוך איסוף של הדברים שנאמרו, המסגור חשוב לא פחות ממה שעשית בתחילת הפרזנטציה. השאר זמן לשאלות כמובן ואל תשכח לסיים במשהו מעורר מחשבה על מנת לתת טעם של עוד. כדאי לזכור בהקשר זה שכל סיום הוא בעצם פתח להתחלה חדשה. בנוסף, סיום עוצמתי מכיל קריאה לפעולה. 
     
  •      העידן המודרני בוא אנו חיים יוצר קשיים שלא הורגלנו להתמודד עימם קודם לכן. אחד הקשיים בא לידי ביטוי בשימושים הלשוניים של הפרזנטור. לפעמים אפילו המילים נגמרות, התארים הופכים למוגבלים, מילות הקישור לא קשורות, הפעלים מעייפים וכל מה שנשאר אלה הברות שמנסות להעביר איזה רעיון שגם הוא בעצמו לא ממש מובן. הרי אנו יודעים שאין תרופה יותר טובה מאשר גיוון הנוף… 
    קיימות תבניות לשון ודפוסי שפה המעצימות השפעה אצל קהל השומעים. על כל פרזנטור להיות מסוגל לכלול כמה שיותר תבניות לשון בדבריו. כמובן שאפיון מראש של קהל היעד הכרחי על מנת להתאים את המסרים. במידה והפרזנטור לא הצליח מראש לאפיין את קהל היעד שלו עליו לתכנן את מסריו ולבנותם על כמה שיותר ערוצי שדר ועל כמה שיותר דפוסי שפה. 
     
  •      כל פרזנטציה מוצלחת משלבת מספר גורמים מעוררי עניין. המומלץ מכולם בנוסף על מצגות זה סיפורים רלוונטיים. דווקא בעידן ההייטק שבו המגע האישי נשאר עזוב השימוש בסיפורים הוא גורם מקרב. אנשים מזדהים עם סיפור דבר שיוצר הרבה פעמים תחושה של קירבה ושיתוף. בנוסף סיפור אינו רק מספר עלילה, סיפור יוצר עלילה, אנשים נפעלים מסיפור ובזה כוחו ועוצמתו. 
     
  •     השימוש במיומנויות קוליות ובשפת גוף התומכת במסר המילולי היא המעלה  או המפילה את עקומת הקשב אצל השומע. 

      לסיכום, מה שהופך פרזנטציה למשכנעת הינו: מיקוד, רלוונטיות, תוכן רגשי, דוגמאות, המחשה, גיוון, והכי חשוב: קשר עם הקהל.
פרזנטור מצוין הוא זה המסוגל לרתק ולהקסים את קהלו, כזה המגוון את מסריו, זה המסוגל להבחין בסוג הקהל ולהתאים את מסריו, זה בעל היכולת הוורבאלית לבטא את מסריו על כמה שיותר ערוצי שדר.

 

« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

  • פיתוח מנהלים
    • סדנת מנהיגות
    • קפסולת המנהיגות
    • אומנות הניהול
    • חדר כושר לניהול
    • המנהל כחדשן
    • ניהול קונפליקטים
    • ניהול משא ומתן
    • פיתוח צוות
    • שימוש בנרטיב בניהול
  • סדנת מכירות
    • מכירה טלפונית
    • מכירות שטח
    • סדנת שימור לקוחות
    • התנהגות ממוקדת לקוח
    • העברת מסרים
    • שימוש בסיפורים במכירות
  • סדנאות גיבוש
    • סדנאות גיבוש צוות
    • גיבוש למגזר הרפואי
    • גיבוש לעורכי דין
    • פעילות גיבוש
  • פרזנטציה
    • פרזנטציה לסטארט אפ
    • פרזנטציה במכירות
    • פרזנטציה מול מצלמה
    • סדנאות פרזנטציה בלשכת המסחר
    • פרזנטציה לעורכי דין
    • פרזנטציה + סרטון שווקי
    • כל פרזנטציה היא הצגה
  • סדנאות למשרד החינוך
    • מסיפור להצגה
    • כל העולם במה
    • אומנות הסיפור
  • הרצאות
    • הרצאת רושם ראשוני
    • הרצאת חשיבות התדמית
    • הרצאת שפת הגוף
    • הרצאה בסגנונות שיווק
    • הרצאה-מילה, תנועה וקול
  • הדרכה אישית
    • אימון אישי להצלחה עסקית
    • בניית פרזנטציות
    • בניית הרצאות
    • ראיונות עבודה
    • הכנה למכרזים
    • פחד במה
    • הופעה בתקשורת
  • תיאטרון סיפור
    • ערבי מספרי סיפורים
    • טיולים מספרים
    • סרטונים ממופעים
    • תיאטרון בית פרנקפורט
    • תיאטרון נועם בן אז”ר
    • תיאטרון פלייבק
    • תיאטרון תנועה-אנסמבל עיתים
    • תיאטרון דרממיה
    • במת מייצג

לשיחת ייעוץ חינם, התקשרו
052-8214167 או השאירו
פרטים ואחזור בהקדם:

[חזרה]
Share Buttons
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
אודות
אורה ברוך הדרכות החל בשנת 2005 בפיתוח ובבניית סדנאות השמות דגש על למידה אפקטיבית מגוונת וחווייתית. חבילות ההדרכה וההטמעה שאנו מציעים נתפרות בקפידה והן תוצאה של ניתוח וזיהוי צרכי הארגון, והבניית פתרון לשיפור הביצועים כולל יישום וליווי.
מאמרים אחרונים
  • האם משבר זו הזדמנות לצמיחה וקידום בעבודה?
  • מתלבטת אם להתקדם בעבודה? הכתבה הזו בשבילך
  • עשרת הדברות להעברת מסרים במדיה הדיגיטלית
  • !Career Waze must be Wise
  • מה קורה כשאופטימסט ופסמיסט פוגשים את הקורונה?
יצירת קשר
צרו עימנו קשר לכל שאלה ולקבלת ייעוץ ראשוני חינם...
טל: 052-8214167
מייל: info@orsipur.co.il
© כל הזכויות שמורות לאור סיפור | טלפון: 052-8214167   |   מייל: info@orsipur.co.il   |   קידום אתרים: Tzafi@zran