אם יש שיטת מכירות, שנחשבת לקשה ביותר, אין ספק כי מכירה טלפונית היא מהמובילות.
מהן נקודות הקושי?
- העדר פנים לפנים: כשמדברים עם מישהו בטלפון, לא יודעים מי הוא. כבני אדם שאינם תמימים, הנחת היסוד שלנו היא שמי שאנו לא מכירים עשוי להזיק לנו. לכן, נקודת הפתיחה של הקול מבעד לשפופרת כבר מתחיל במקום נמוך יותר.
- אלמנט ההטרדה: כבעלי עסקים ואנשים אחראיים, אנו קנאים לזמן שלנו. לא ניתן לאיש לבטל אותנו לריק, ועוד לצרכיו. שיחת מכירה טלפונית תופסת את הלקוחות פעמים רבות לא בשעה שנוחה להם, ללא תיאום מראש, מבלי שביקשו לדבר עם אותו מוכר ועל אותו נושא. זהו ניתן לומר אחד המחסומים הגדולים ביותר בשעת מכירה טלפונית.
- חוסר מגע וכריזמה: בעוד שמכירה פרונטלית מכילה אלמנטים של מגע, מבטים, תנועות ידיים ושפת גוף המסוגלת לסחוף ולסקרן, בטלפון המצב הרבה יותר “יבש”.
- חוסר נחמדות: בעוד שבפגישות אחד על אחד עלינו להתנהג בנימוס, מפאת כבוד האדם העומד מולנו, בעת שאנו מקבלים שיחה אנשים רבים שוכחים את גינוני הנימוס בהם היו נוהגים בפגישת פנים מול פנים ונוטים לנהוג במידת מה של חוסר אכפתיות, המתבטאת ב”טריקה בפנים”, מענה ציני, כעס ועוד…
אכן ישנם אתגרים רבים העומדים בפני מי שמעוניין לעסוק במכירה טלפונית. ומובן מאליו, על מנת להצליח במכירה טלפונית יש בראש ובראשונה לעבור הכשרה מלאה בתחום של תקשורת מילולית ותקשורת א- מילולית כאחד.
האם מכירה טלפונית מתאימה לכל אחד?
יש אמנם כאלה שמכירה טלפונית היא טבעית להם, הם יאלצו להתמודד עם דחיות מצד לקוחות במהלך השיחות שלהם ואף להסיק מסקנות כיצד להתייעל להבא . אחרים, העוסקים במכירה טלפונית יוכלו לשפר בעשרות אחוזים את יחס המכירות שלהם בזכות עקרונות שילמדו ותרגול נכון.
אם אתם מעוניינים לעבור סדנת מכירות וללמוד כיצד ניתן למכור טלפונית ברמה הגבוהה ביותר, אם אתם רוצים להקנות לצוות המכירות שלכם ידע ושיטות מכירה טלפונית על מנת למקסם את רווחי החברה, בחרו סדנא או קורס מכירות בתחום זה ותיהנו מתוצאות מרשימות במיוחד.