טלפון: 052-8214167    |   מייל:  info@orsipur.co.il
אורה ברוך הדרכות
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
אורה ברוך הדרכות
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות
  • מבין לקוחותינו
  • לקוחות מספרים
  • אורסיפור בתקשורת
  • מגזין אורסיפור
    • פרזנטציה אפקטיבית
    • פיתוח מנהלים וחדשנות
    • שירות ומכירות
    • פיתוח אישי
    • סיפורים בתרבות האירגונית
    • תיאטרון אירגוני
  • יצירת קשר
מכירות מול שיווק

מכירות מול שיווק

10 ביולי 2015 22:30 סגור לתגובות על מכירות מול שיווק zafi

האם אתם יודעים מה ההבדל בין שיווק למכירה? והאם אתם בטוחים שאתם עושים את שניהם בעסק שלכם?

 

בפרק הראשון של הסדרה מד מן אומר דון דרייפר לאחת הלקוחות שלו:
“אנחנו נביא אליך את הלקוחות, את תדאגי למכור להם”.

כדי להגדיל את ההכנסות מלקוחות אפשר לעשות שני דברים:
·         שיווק – להביא עוד לקוחות לעסק.
·         מכירה – לגרום ללקוחות הקיימים לבחור בנו ולא במתחרים.

הרבה עסקים לא מבינים את ההבדל בין שיווק ומכירה ומרביתם נכשלים למרות שיש אצלם תנועת לקוחות ערה והתעניינות רבה (שימו לב למה שקורה היום ברשתות האופנה ולמה שקרה לבטר פלייס, למרות יחסי הציבור חסרי התקדים להם זכתה).

אז מה צריך לעשות כדי לגרום למכירה?

הרבה נאמר ועוד ייאמר על איך למכור ואיך לגשת ללקוח, סוגי תקשורת ועוד.. לכל איש מכירות יש את השיטה שלו והגישה המיוחדת שלו. אני רוצה להתעכב מעט על מיקוד העסקה כך שאיש המכירות והלקוח יסגרו עסקה בצורה הטובה ביותר.

המוצר

לפני הכול, הדבר החשוב ביותר הוא ליצור מוצרים אטרקטיביים שהלקוחות ירצו לקנות. הטיפ החשוב בנושא המוצרים הוא ליצור מוצרים רבים מאותה קטגוריה, למשל – בבית מלון יש חדרים בסיסיים, חדרי פרימיום, סוויטות, חדרים עם נוף/בלי נוף ועוד. כאשר המטרה כאן היא לתת ללקוח אפשרות בחירה ותחושת שליטה על מנת למנוע ממנו ללכת למתחרים לבדוק מוצרים נוספים. מבחינת העסק מדובר במתן תחושה של עושר במוצרים אבל מצד שני ההשקעה כאן היא נמוכה (שימו לב שבמסעדות מצליחות המנות חולקות מרכיבים משותפים).

המחרה

המחרה (בשונה מתמחיר) היא שיטה שיווקית לקביעת מחירים. זוכרים את החדרים מהסעיף הקודם? אז כאן אנחנו צריכים להחליט על פי סוג הלקוחות שלנו האם כדאי לתמחר את חדרי הבסיס גבוה ואת הסוויטות בפער נמוך (ואז הלקוחות יעדיפו להוסיף מעט על מנת לרכוש את המוצר היקר יותר), או שנתמחר את החדרים בפערים גבוהים (על מנת שהלקוחות בסוויטה ירגישו שהם שווים יותר). לכל עסק תהיה את השיטה שלו, חברות תעופה מעדיפות את השיטה השנייה, מסעדות מזון מהיר מעדיפות את הראשונה.

קשירה בין מוצרים (באנדל, BOGOF)

תנו ללקוחות תמריץ לקנות יותר על ידי מתן הנחות ומבצעים, אבל תמיד תעדיפו לעשות את ההנחה או המבצע על המוצר השני/השלישי או ברכישה מעל סכום מסוים. נתחו את ההכנסה ודפוס הרכישה של הלקוחות ותוכלו בשיטה זו להגדיל את המכירות בעשרות אחוזים רק על ידי מיקוד של המבצעים שלכם!

תכנית תמריץ

איש מכירות מגיע לעבוד אצלכם בשביל הכסף. נקודה. הוא יעבור לעבוד במקום אחר שיציע לו יותר כסף בלי למצמץ. תכנית התמריץ היא קריטית להצלחת המכירה ולהגדלת הפדיון. התכנית צריכה לכוון את איש המכירות לכמות מכירות גבוהה, לאיכות גבוהה ולמקסימום הכנסות מעסקה. מניסיון שלנו תכנית תמריץ טובה מכפילה (!!) את המכירות תוך זמן קצר מאוד.
 
 

כותב המאמר – שאול טרבלסי, משמש כיועץ לפיתוח עסקי וניהול מערכים מסחריים.

 

« הקודם
הבא »
  • פיתוח מנהלים
    • סדנת מנהיגות
    • קפסולת המנהיגות
    • אומנות הניהול
    • חדר כושר לניהול
    • המנהל כחדשן
    • ניהול קונפליקטים
    • ניהול משא ומתן
    • פיתוח צוות
    • שימוש בנרטיב בניהול
  • סדנת מכירות
    • מכירה טלפונית
    • מכירות שטח
    • סדנת שימור לקוחות
    • התנהגות ממוקדת לקוח
    • העברת מסרים
    • שימוש בסיפורים במכירות
  • סדנאות גיבוש
    • סדנאות גיבוש צוות
    • גיבוש למגזר הרפואי
    • גיבוש לעורכי דין
    • פעילות גיבוש
  • פרזנטציה
    • פרזנטציה לסטארט אפ
    • פרזנטציה במכירות
    • פרזנטציה מול מצלמה
    • סדנאות פרזנטציה בלשכת המסחר
    • פרזנטציה לעורכי דין
    • פרזנטציה + סרטון שווקי
    • כל פרזנטציה היא הצגה
  • סדנאות למשרד החינוך
    • מסיפור להצגה
    • כל העולם במה
    • אומנות הסיפור
  • הרצאות
    • הרצאת רושם ראשוני
    • הרצאת חשיבות התדמית
    • הרצאת שפת הגוף
    • הרצאה בסגנונות שיווק
    • הרצאה-מילה, תנועה וקול
  • הדרכה אישית
    • אימון אישי להצלחה עסקית
    • בניית פרזנטציות
    • בניית הרצאות
    • ראיונות עבודה
    • הכנה למכרזים
    • פחד במה
    • הופעה בתקשורת
  • תיאטרון סיפור
    • ערבי מספרי סיפורים
    • טיולים מספרים
    • סרטונים ממופעים
    • תיאטרון בית פרנקפורט
    • תיאטרון נועם בן אז”ר
    • תיאטרון פלייבק
    • תיאטרון תנועה-אנסמבל עיתים
    • תיאטרון דרממיה
    • במת מייצג

לשיחת ייעוץ חינם, התקשרו
052-8214167 או השאירו
פרטים ואחזור בהקדם:

[חזרה]
Share Buttons
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
אודות
אורה ברוך הדרכות החל בשנת 2005 בפיתוח ובבניית סדנאות השמות דגש על למידה אפקטיבית מגוונת וחווייתית. חבילות ההדרכה וההטמעה שאנו מציעים נתפרות בקפידה והן תוצאה של ניתוח וזיהוי צרכי הארגון, והבניית פתרון לשיפור הביצועים כולל יישום וליווי.
מאמרים אחרונים
  • האם משבר זו הזדמנות לצמיחה וקידום בעבודה?
  • מתלבטת אם להתקדם בעבודה? הכתבה הזו בשבילך
  • עשרת הדברות להעברת מסרים במדיה הדיגיטלית
  • !Career Waze must be Wise
  • מה קורה כשאופטימסט ופסמיסט פוגשים את הקורונה?
יצירת קשר
צרו עימנו קשר לכל שאלה ולקבלת ייעוץ ראשוני חינם...
טל: 052-8214167
מייל: info@orsipur.co.il
© כל הזכויות שמורות לאור סיפור | טלפון: 052-8214167   |   מייל: info@orsipur.co.il   |   קידום אתרים: Tzafi@zran