כיום למעלה מ 80% ממי שמחפשים שירות או מוצר מחפשים אותם גם, אם לא רק, במרחב המקוון.
עבור משתמשים רבים רשת האינטרנט הינה מקור בלתי נדלה לקבלת המלצות, חוות דעת ומידע בנוגע לנותני שירות ומוצרים.
אין ספק שנוכחות אינטרנטית היא היום צורך בסיסי במארג השיווקי של כל חברה, בכל גודל, המציעה כל שירות או מוצר. התוכן שמעלים נותני שירות ומשווקי מוצרים לרשת הוא ללא ספק הגורם המשפיע ביותר על הצלחת השיווק. הכל על תוכן שמביא גולשים – במאמר שלפניכם.
מי הכתיר את התוכן למלך?
בשנת 1996 כתב ביל גייטס את אחד המאמרים הנקראים ביותר שלו, בו הוא טען שהתוכן הוא המלך –Content is King. בכך הוא התכוון לומר שבעידן החדש של שיווק מקוון, מי שיש לו מה להגיד (ואומר את זה נכון), יקבל כפי הנראה עדיפות בעיני הלקוחות על פני עסקים מתחרים.
בעידן האינטרנט אנחנו חשופים להמון, המון מילים. פעם, בעבר, היו לנו מנהיגי דעה (כגון אמא, הרופא או המורה). המודל הזה של מומחה יחיד הוא כבר לא רלוונטי, בימינו כל אחד יכול להפיץ את דבריו ברחבי הארץ או אפילו העולם ולקבל פידבק ריאלי (מלקוחות, מכרים או אנשים זרים), בנוגע לערך האמיתי של הדברים כפי שהשכיל לבטא אותם.
מה אנחנו מחפשים?
אלא אם המוצר שאתה מוכר הוא זול מאוד, או שיש לך מונופול אזורי על מכירתו, אפשר להניח שחלק נכבד מהלקוחות הפוטנציאליים שלך יחפשו מידע אודות העסק שלך ברשת.
על מנת להתרשם מטיב השירות או המוצר שחברתך מספקת, יצפו הלקוחות למצוא נפח ראוי של תכנים בתחום המסוים ולהתרשם אם יש המלצות, מעורבות של לקוחות, או שיח מסביב לתכנים (למשל טוקבקים פעילים).
תוכן טוב יביא להתקשרות
המושג “יחס המרה” מתייחס לכמות הפונים לחברה או המבצעים פעולה נדרשת (למשל נכנסים לדף הפייסבוק, מבצעים רכישה, ממלאים טופס, וכדומה) כתוצאה מחשיפה לתוכן מסוים.
יחס ההמרה מושפע ישירות מאיכות התוכן בעמוד. במילים אחרות, ככל שהתוכן שאתם כותבים איכותי יותר, תקבלו יותר פניות מקוראי העמוד.
תוכן טוב הוא כזה ה”פוגע במטרה”, תוכן המשכנע בדרכים ישירות או עקיפות את הקורא שמה שמוצע לו הוא באיכות גבוהה. תוכן טוב צריך לספק ערך אמיתי לקורא ואם אפשר רצוי שייצור סחף של עוד לקוחות פוטנציאליים באמצעות יצירת באז חברתי סביבו.
מהו תוכן טוב?
קריאת חומרים ברשת אינה דומה לקריאת חומרים מדף נייר, לכן חשוב להכיר היטב את דרך הקריאה ברשת ולכתוב תכנים מתאימים לשיטות הקריאה השכיחות. למשל, חשוב לחלק תוכן מילולי לפסקאות, ליצור כותרות ברורות, ולהקפיד לשלב תמונות רלוונטיות אם ניתן. הקריאה לפעולה גם היא אלמנט חשוב בתוכן שיווקי מקוון, חשוב לשלב אותה באופן מושכל ויעיל.
אני טוב במקצוע שלי אבל הכתיבה שלי לא משהו, מה אעשה?
למעוניינים ליצור תכנים קולעים, שייצרו תנועה סביבם ויגרמו לקוראיהם לפנות לבית העסק, מומלץ לכתוב תכנים על בסיס שבועי לכל הפחות (השאיפה היא כמובן להגיע לרמה של כתיבה יום יומית) ולהעלות אותם לפלטפורמות האינטרנטיות השונות של העסק – אתר אינטרנט, דף פייסבוק עסקי, וכדומה.
מי מבינינו שאינם מרגישים שהכתיבה שלהם איכותית מספיק על מנת לייצג את טיב השירות או המוצר שאנו מציעים, יכולים לשקול השתתפות בקורס כתיבה שיווקית, קורס שיחשוף דרך יעילה (ומוכחת מחקרית) לנסח תכנים למטרות שונות, קורס כזה מעניק כלים למשתתפים בו לאמץ לעצמם דפוסי כתיבה נכונה ומשכנעת.